Tanqiddan so`ng jurnalistni topgan «O`zbekiston temir yo`llari» "agent"lari

26.02.2021 14:43

YoXUD KEYINGI AVLOD BO`YNIGA YuKLANAYoTGAN  SOVET DAVRI POEZDLARI 

Jurnalistga «O`zbekiston temir yo`llari» AJ mutasaddilaridan qo`ng`iroq bo`ldi:

— Poezdlarning ahvoli haqidagi maqolani siz yozganmisiz?..
— Ha, men yozgandim...
— Qaerdasiz, sizga mashina yuboramiz.
— Yo`q mashina yuborishingiz shart emas. Men hozir bora olmayman.
— Sizga o`zingiz ko`rishingiz uchun «Toshkent-Qo`ng`irot» poezdimizning yo`lga chiqishdan avval qanday tozalanishi va tayyorgarlik ko`rishini ko`rsatmoqchimiz...
— Ilojim yo`q, bora olmayman...
— Nega kelolmaymiz, maqolangizda chang bosgan, kir-chir deb yozgansiz-ku, asl holatni sizga ko`rsatmoqchimiz. (Jurnalist xolis axborot berishi kerak, mazmunida po`pisa eshitildi)
— Meni to`g`ri tushuning, afsuski, hozir bora olmayman, chunki men hozir o`sha sizlar aytayotgan poezdning ichidaman...

«O`zbekiston temir yo`llari» mutasaddilari bilan deyarli shu mazmundagi savol-javobimiz vagonlardagi haqiqiy holat aslida siz aytganchalik emas, yozganlaringiz asossiz ekanligini ko`rsatamiz, qabilidagi taklifdek tuyuldi bizga.

***

Rost24.uz axborot saytida 22 fevral kuni «Toshkent–Qo`ng`irot» yo`nalishidagi poezdning 50-60 yildan buyon ishlatib kelinayotgani, allaqachonlar muddatini o`tab bo`lgan vagonlari va bu vagonlardagi ayni paytdagi manzara haqida maqola e`lon qilingan edi. «19 yil Ramatov boshqargan «O`zbekiston temir yo`llari»ning badbo`y, kir va chang bosgan vagonlaridan reportaj» nomli tanqidiy materialimizda guvoh bo`lib tasvirga olganlarimiz bayon etilgandi...

Ayrim tashkilotlarni umuman tushunib bo`lmaydi, hamon sovet davridagi «komissiya keldi» qabilida ishlaydi. Kim uchundir yoki hisobot uchunmi, vaziyat yaxshilanadi.

Matbuot uchun maxsus tayyorlanish ko`zbo`yamachilik emasmi? Saytda poezdning abgor ahvoli tasvirlangani uchun «O`zbekiston temir yo`llari» matbuot xizmati tahririyati jurnalistdan emas, almisoqdan qolgan poezdlarni yangilamagan rahbariyatdan norozi bo`lishi kerak.

Ular aslida holat qanday ekanini ko`rsatmoqchi bo`lib, jurnalist yozganlariga gumon qilib aytgan taklifini rad etishga to`g`ri keldi. Chunki o`sha paytda men aynan vagonlar yonida turib, kuzatganlarimni tahlil qilib turganimni aytdim, ya`ni o`zim aynan vokzalda edim.

Endi vagonlarning holatini menga ko`rsatishdan nima naf? Haqiqiy vaziyat yoritib bo`lindi.

Xullas, urush yillarini eslatadigan temir arava erinmay yo`lda davom etarkan, biz Nukusdan qaytish uchun yana shu vagondamiz. Bu safar esa biroz boshqacha manzara. «Agentlar» jurnalistlarning qaysi vagonda o`tirganini topib kelishdi. Manzilga etgunimizcha, parvona bo`lib, choy damlab, xabar olib turish davomli bo`ldi.

Poezd boshlig`i vagonlar holatini ko`rsatib chiqdi. Hamma yoq chinnidek edi. Lekin, poezd qanchalar tozalanmasin, u yangi bo`lib qolmaydi. Tozalovchi ishchilar qancha urinmasin, o`tgan asrni 70-yillarini eslatuvchi poezd ko`rinishi o`zgarib qolmaydi.

Xuddi 80 yoshli onaxon atlas ko`ylak kiyib 16 yoshga o`xshab qolmagandek, poezdni kichik ishchilar mehnati bilan «odam» qilib bo`lmasligi aniq.

«O`zbekiston temir yo`llari» vakili telegram orqali muloqotda asta-sekinlik bilan yangi poezdlar sotilib olishini bildirdi.

«O`zbekiston temir yo`llari» AJ rahbariyati ham shu poezdlari kabi imillab ish ko`rsatadi shekilli 30 yil ichida sovet ittifoqidan qolgan poezdlarni ekspluatasiyadan chiqarishga shoshilayotgani yo`q. Sabab shuki, vagonlar oz-muncha pul turmaydi.

Buni qarangki, yangi vagonlar qimmatligini bahona qilib turgan vaqtda internet saytlarida «O`zbekiston temir yo`llari»ning 495 milliard so`mlik «Shovvozsoy» dam olish majmuasi borligi ma`lum bo`ldi.

Mamlakatimizning uzoq erlariga qatnayotgan «O`zbekiston temir yo`llari» aksionerlik jamiyati 30 yilda bir vagonga yolchimaganda yarim milliard so`mlik majmuani 10 yilda qurib bitkazib qo`yishibdi.

Bu kungacha «O`zbekiston temir yo`llari» AJ tasarrufida «Nazarbek», «Chimyon», «Xojikent», «Omonxona» kabi dam olish maskanlari borligi ma`lum edi.

Aksionerlik jamiyatining ishchilari 40 yillik, burga bosgan temir aravaga aylanib qolgan vagonlarda aholiga xizmat ko`rsatgach, «Shovvozsoy»dek majmuada hordiq chiqarishiga kim ham ishonadi?

Nukus cho`llaridan taqir-tuqir qilib ketayotgan poezdda qancha ishchidan surishtirmay, ular yuqorida nomi keltirilgan bironta dam olish maskanida sog`liqlarini tiklaganini tasdiqlay olmadilar.

Shuncha dam olish maskaniga egalik qilgan kompaniya aslida xalqqa ko`proq zarur bo`lgan vagonlarning donasini 1 million AQSh dollariga sotib ololmasligiga shubha qilmaymiz. Birov g`iring desa, ana «Afrosiyob» va «Sharq» poezdlari borligi eslatib qo`yiladi.

Demak, Sovet ittifoqi poezdlarini iste`moldan chiqarishni keyingi avlod bo`yniga yuklash mumkin. Termiz va Nukus taraflarga yangi poezdlar shart emas. Balki yangi dam olish maskanlari «O`zbekiston temir yo`llari» aksionerlik jamiyatiga juda zarurdir.

Kompaniyaning bir qatnovga 600 ming so`m olib ishlaydigan xodimlari 495 milliard so`mlik maskanda dam oladimi? Shu o`ylar bilan manzilga etdik.

Jurnalistlar yaxshi kuzatib qo`yildi. Tanqidiy materialdan keyin rahbariyat aholining xizmatiga zo`rg`a yarayotgan badbo`y poezdlarni almashtirish o`rniga shu xodimlarni jazolagan ko`rinadi.

Aslida maqsad xodimlarni jazolatish emas, foydalanishga yaramay qolgan o`tgan asr poezdlarini yangisiga almashtirishlariga erishish edi!

@rost24_uz_bot — Хабар йўлланг. Сизнинг хоҳишингизга кўра ҳар қандай маълумот сир сақланади
38
Изоҳ қолдириш
Изоҳлар
02.01.2022 23:07
Ёз пайтида кучада 50 градус иссикда, купе вагонда кондиционер ишламагани хакида пост колдирган эдим. Вагонда чет эллик мехмонни кийимлари шилимшик сув булиб кетганини куриб ер ерилди ерга кирмадим. Самолёт Ургенч-Ташкент 500 минг сум, купе учун жой 485 минг сум эди. Жанжал кутарганимдан кейин страший проводникларни вагонидан жой бердилар. Тунда, келиб уйготиб, вагонинга бор , ойнани очиб куйсанг салкин хаво келади деб уйготишган эди. P.S. Самолётга билет булмагани учун поездда чиккан эдим.
02.01.2022 15:37
Ассалому алекум мен шу темир йулда ишлиман ойлик моашни кутарсин илтимос шуни куриб чиксин биздан эшакни от килишни талаб килишади ойлик шунга яраша эмас
01.01.2022 01:55
Biz yozda xivaga safarga chiqdik😓😓😓😓. Poezdlar xolati chindan xam achinarlik axvolda 😭😭😭. Monopoliyaga chek qoyilmas ekan bu tizimni yaxshilab bolmaydi!
04.03.2021 23:20
Xa poyizlarimiz talabga javob bermeydi tez orada turistlar yurtimizga yana tashrif buyirishdi boshlashadi festivalga bizi yuzimiz emasmi bu poyizlar xulas uzoq yulga qatnovchi poyizladi yagilash kereg jurlasilaga omad
28.02.2021 17:20
Перездларни хаддан ташқари кўп ва узоқ вақт ёпиб қўйилишини хам рахбарият кўриб чиқиб ижобий хал қилса яхши бўлар эди. Хар холда ўша йўллардан тез ёрдам, ёнғин хавфсизлиги ва шунга ўхшаш махсус транспортлар 30-40 дақиқагача перезд очилишини кутиб қолади. Гохида узун навбатнинг охирида турган машина перезд очилганидан кейин навбати билан перездга етиб келгунича яна ёпилади ва хали сояси хам кўринмаётган поезд қачон етиб келадию қачон ўтиб кетади ва қачон перезд очиларкин деб узоқ вақт кутиб қолишлар жуда кўп кузатилмоқда
27.02.2021 20:21
Вагон кузатувчиларни ишдан олишгандур камида бутун бригадани
27.02.2021 00:18
Ofarin
26.02.2021 22:57
Ҳар қандай ҳолатга чидаб, нафасини чиқармай келадиганлар учун янги вагон шарт эмас, борига шукр қилсин, дейишадида...
26.02.2021 21:56
Аслида буларнинг тагида бошқа гап борлигини ҳамма билиб турса ҳам, Раматовга ўхшаганларнинг доим ошиғи олчи. Ҳалқимизнинг бойлигини обдон ўмараверидилар. У дунёни, савол-жавобни ўйлашмайди.
26.02.2021 21:55
Аслида буларнинг тагида бошқа гап борлигини ҳамма билиб турса ҳам, Раматовга ўхшаганларнинг доим ошиғи олчи. Ҳалқимизнинг бойлигини обдон ўмараверидилар. У дунёни, спвол-жавобни ўйлашмайди.
26.02.2021 21:25
Энди мақола тўғри ёритилган. Савол жавоблар, нуқталар жойида. Поезднинг қайси йўналишдалиги кўрсатилган. Яна қўшиш керак эди поезд номери, вагонлар номери, қайси числода. Поезд бригадири фамилияси қўшиб қўйилса янада ишончли чиқар эди. Барибир журналияст савияси ўсган. Энди Ўзб Темир Йўлларидан жавобини,, Шоввозсой,, бўлишини Ўзбекистон фуқораси сифатида А.Раметов имзоси билан кутамиз ва талаб қиламиз. А. Раметов имзо қўйса бу ҳукумат жавоби бўлади. Бошқалар имзо қўйса даражаси паст бўлади. Rost24 раҳбарияти шунга эътибор беринглар ва талаб қилинглар. Мени фикримча А. Раметов катта жиноятга қўл урган Давлат мулозимига ўхшамоқда.
26.02.2021 21:11
жуда тугри
26.02.2021 21:00
Gaplarizga qo'shilaman!!! Ehh Ramatov, Ramatov... Istarangiz boshqachada sizni!!! Bu ham shaxsiy fikrimda mani!
26.02.2021 20:58
Zo'r maqola bo'pti, haqiqattan ham poyezd vagonlarini oxirgi 5 yilda yangilab borilganida mana o'zgarish bo'lyapti der edik.